SV Harskamp kiest voor trainer Collin Oosterholt

SV Harskamp heeft voor komend seizoen 2021/2022 gekozen voor de Edenaar Collin Oosterholt als hoofdtrainer.

De vierdeklasser moest de vacature opvullen die de na dit seizoen vertrekkende Connie van den Dikkenberg achterlaat. Hij was de animo nog in de voetbalwereld werkzaam te zijn kwijt.

,,Vrij snel nadat in Ede Stad en Barneveldse krant het bericht stond dat de trainer vertrok zijn we aan de slag gegaan. We hadden enkele trainers in beeld. Die zijn benaderd. Wij hebben zelf voor een zorgvuldige procedure gekozen. Uiteindelijk zijn we rond gekomen met Collin Oosterholt (assistent-trainer bij KSV Fortissimo, red.). Zijn wens was zelfstandig een club te willen gaan trainen. Die kans krijgt hij nu”, opent SV Harskamp bestuurslid Escher van Norel.

Afgelopen vrijdagavond (8 januari, red.) werden de gesprekken positief afgerond.

,,De gesprekken met Collin Oosterholt zijn zeer positief verlopen. Er was een groot draagvlak binnen de club voor ons besluit met hem in zee te gaan. Dan rest mij slechts een opdracht en dat is de kandidaten die het niet zijn geworden in te lichten. Dat is zaterdag gebeurd”, vult Van Norel aan.

OOSTERHOLT ,,Of ik verrast was door het telefoontje van Escher van Norel? Een beetje. Maar bekend was ook dat ik de wens had om op eigen benen te staan bij een club. Ik heb zowel bij DTS Ede als de KSV Fortissimo in de keuken mogen kijken. Van mijn collega Paul Bremer als assistent bij de hoofdmacht van Fortissimo ook veel geleerd. Maar ik heb niet voor niets mijn UEFA B diploma gehaald. Ook is mijn stage bij Jan Fluit (Advendo ’57) die ik voor het UEFA B diploma moest volgen, waardevol geweest”, steekt Collin Oosterholt van wal.

Collin Oosterholt was blij verrast met de vraag om bij SV Harskamp trainer van de hoofdmacht te worden. ,,Maar ik wilde natuurlijk wel weten wat van mij werd verwacht. De gesprekspartner hadden een goed plan liggen waaraan zij de komende jaren willen gaan werken. Dat was niet alleen uitdagend maar ook realistisch. Ik denk daar met mijn in de voetbalwereld opgedane ervaringen een positieve bijdrage aan te kunnen leveren.”

Hij doelt daarmee op het feit dat de club de huidige talentvolle jeugd in de O15 op termijn een perspectief wil bieden. Maar wel met behoud van de Harskampse identiteit.

,,Ik heb op basis van de gesprekken en ideeën voor een jaar getekend. Ja, ik weet dat de plannen de komende drie jaar beslaan. Maar de intentie is zeker een aantal jaren samen daaraan te werken. Maar er kan onderweg altijd iets gebeuren. Als het goed gaat teken ik zonder problemen bij. Wil één van beide partijen toch niet verlengen kun je zonder consequenties van elkaar af. Waarom zou je het zo ingewikkeld maken”, lacht de 35-jarige commerciële medewerker bij Noord-West Agenturen BV in Ede.

RANDVOORWAARDEN De nieuwe trainer en de technische commissie van SV Harskamp hebben de huidige selectie geïnventariseerd. ,,In principe krijgt iedereen een eerlijke kans. Maar wil je verder als club moet er ook aanvulling van buitenaf komen. Daartoe zijn mogelijkheden. Ik kijk op de voetbalmarkt wat mogelijk is. Maar zoals eerder gezegd wel binnen de kaders die passen bij de Harskampse voetbalclub.”

De nieuwe trainer verwacht weinig meer van dit voetbalseizoen. ,,Ik zie ons nog niet starten. Wellicht nog een gedeelte. Maar dat is meer hoop dan realiteit vrees ik. Anders zal de club inventief moeten zijn en wat oefenwedstrijden moeten regelen. Nee, over een voortijdig instappen bij SV Harskamp is met geen woord gesproken. Ik ga er vanuit dat Connie (Van den Dikkenberg, red.) het seizoen gewoon afmaakt. Dat lijkt me ook normaal. Ik stop wel als assistent bij de KSV Fortissimo. Maar dat was al eerder besloten. Dus dat komt niet als een verrassing. Ik verwacht komend seizoen dat SV Harskamp in de vierdeklasser een geduchte tegenstander zal zijn. Of het lukt? Ik weet zeker dat de instelling en ambitie die wij (club en technische staf. Red.) nu uitstralen daarvoor garant staat. Maar zekerheden heb je in het voetballeven nooit”, besluit Collin Oosterholt gedecideerd.

Bron: EdeStad.nl door Eip Janssen

• Falk Bouwsystemen